Szakembereink
Udvardiné Andrea
Tibay Judit
Több, mint 30 éves tapasztalattal rendelkező pedagógusként folyamatosan szembesültem azzal a ténnyel, hogy egyre több az olyan gyermek, akinek fejletlen a nagymozgása és az íráshoz, iskolához elengedhetetlenül szükséges finommotorikája is. Felvetődött a kérdés, hogyan tudnék segíteni ezeknek a gyerekeknek. Ez indított arra, hogy elkezdjem tanulmányaimat a fejlesztőpedagógián, és kiemelten a mozgásfejlesztésére irányulva elvégezzem Lakatos Katalin TSMT képzését. Az említetteken kívül több továbbképzésen vettem részt, amik valamiképp kapcsolódnak ezen érdeklődési területemhez. Fontosnak tartom a problémák időben történő észrevételét és az egyénre szabott terápia kialakítását. A gyerekek egyéni problémáit figyelembe vevő, képességfejlesztéssel lehetővé tehetjük a lemaradások behozását, megakadályozhatjuk a tanulási nehézségek kialakulását. Elkerülhetővé válnak az iskolai kudarcok, a gyerekek frusztrálódása, magatartási problémák kialakulása. Fejlesztőpedagógusi tanulmányaim során sok hasznos, információt szereztem a kiemelt figyelmet igénylő gyermekekről. Munkám során központi kérdésnek tekintem, hogy minden esetben a gyermek adottságait és képességeit figyeljük, és bontakoztassuk ki, ne azt tudatosítsuk bennük, hogy mire nem képesek. A pedagógusok, terapeuták csak a személyiségüknek megfelelő, számukra elfogadható módszerekkel dolgozhatnak, de a különböző problémák, esetek, mind más és más megközelítést igényelnek, ezért szükséges folyamatosan figyelemmel kísérni és elsajátítani az új módszereket is. Minden gyermeknek vannak gyengébb és erősebb területei. Van, aki mozogni, van, aki énekelni szeret, olyan is van, aki az összes dinoszauruszt ismeri. Nagyon fontos, hogy ezt az erős területet mindenkinél megtaláljuk, erre alapozva a gyengébb területek fejlesztését. A diplomák megszerzése nem jelentette számomra a tanulás végét. A folyamatos újítást, tudásgyarapítást a mai napig elengedhetetlenül fontosnak tartom. Munkámat igyekszem humánusan, kollégáimmal együttműködve, jókedvűen, humorral fűszerezve végezni. A Kakukkfű Mozgásfejlesztő Stúdióban, a Biatorbágyi Benedek Elek Óvodában, a Herceghalmi Csicsergő Óvodában és a Biatorbágyi Szőlőszem Református Óvodában dolgozom jelenleg.
A következő területeken tudok segíteni:
– Egyéni és csoportos TSMT
– Egyéni iskolaelőkészítő, Sindelar fejlesztés
– Baba-mama foglalkozás
– Vizsgálatok (TSMT, Sindelar, Alapozó, Iskolaérettségi)
Gyerekeim miatt kerültem közelebb a mozgásfejlesztéshez. Náluk is tapasztalható volt a megkésett mozgás és beszédfejlődés, és pedagógusként tudtam, hogy ezzel, az iskola előtt foglalkozni kell. A fejlesztő torna hatására hónapról-hónapra látszott a fejlődés a gyerekeimnél. Ekkor döntöttem el, hogy komolyan szeretnék foglalkozni képességfejlesztéssel és több, mint 10 éve dolgozom mozgásfejlesztőként. Tanító-Óvodapedagógusként végeztem a főiskolán. Több évig óvodapedagógusként dolgoztam, irányítottam iskolaelőkészítő programot is. Ismerve az óvodai nevelési programot és az iskolai követelményrendszert, jól átlátható számomra, hogy milyen nehézségekbe ütközhetnek a gyerekek az iskola kezdésekor. Fontosnak tartom az óvoda-iskola közötti kudarcmentes átmenetet. Munkám kiemelt része, hogy felmérjem a gyerekeket, miben éretlenek, milyen részképesség zavarokkal küzdenek, és ennek megfelelő fejlesztést tudjak biztosítani számukra. Ezzel elkerülhetjük a kezdeti kudarcélményt és megelőzhetjük a tanulási nehézségek kialakulását. Az iskolásoknál pedig lehetőség nyílik arra, hogy megszüntessük a már kialakult tanulási nehézségeket, kezeljük a viselkedés és magatartás problémákat. Minden gyermek különböző, ezért az egyénre szabott fejlesztés a hatásos módszer. Változó világunkban tudásomat folyamatosan bővítem, az új tapasztalatokat beépítem a munkámba azért, hogy minden gyermeknek a megfelelő, korszerű fejlesztést tudjam nyújtani. 2014-től foglalkozom a gyermekek fejlesztésével magánúton. Jelenleg a Kakukkfű Mozgásfejlesztő Stúdióban dolgozom, ahol a felméréseket személyesen, előre egyeztetett időpontban végzek. Tornákat, iskolaelőkészítő foglalkozásokat online, megbeszélés szerint tartok. .
Egyéni és csoportos fejlesztésre is lehetőséget tudok biztosítani:
– Csoportos TSMT
– Egyéni Delecato torna,
– Iskolaérettségi felmérés
– Vizsgálatok (TSMT, Delecato, Iskolaérettségi)
Alapképzés:
2012-2015 Fejlesztőpedagógus, Eötvös Lóránd Tudományegyetem (másoddiploma)
1996-1999 Óvopedagógus diploma, Budapesti Tanítóképző Főiskola
Továbbképzések:
2021 A fejlődő agy (BHRG Alapítvány)
2020 Seed Fejlődési Skála
2019 TSMT-I (Organikusan sérült gyermekek egyéni terápiája Tervezett Szenzomotoros Tréningekkel)
2018 Neurológiai alapismeretek a tanulás és a szenzo- motoros terápiák tükrében
2018 LongiKid Vizsgálat (Neuro- szenzomotoros szemléletű Longitudinális Komplex Vizsgálat felvétele és értékelésének szempontjai
2017 Alapozó terápia (Módszer a gyermeki idegrendszer mozgásos-érzékszervi fejlesztésére)
2017 Testkultúra-Vitamintorna (egészség megőrző, képességfejlesztő, gerincbarát zenés tornaprogram)
2016 Sindelar-Zsoldos program 1. (Fejlesztő program tanulási- és magatartási zavarok megelőzősőre óvodáskorban és iskolakezdéskor)
2015 „Felkészítő tanfolyam a Mesezene program óvodai alkalmazására”
2014 TSMT-II (Organikusan éretlen, homogén csoportba integrálható gyermekek felzárkóztatása Tervezett Szenzomotoros Tréningekkel)
2014 Szenzomotoros állapot és mozgásvizsgáló teszt alkalmazása, értékelési módja
2014 Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására
2011 „Így tedd rá!” (Népi játék, néptánc, népi ének az óvodában és az általános iskola alsó tagozatában)
2011 „SOS” Segítség az óvodapedagógusoknak a szociális képességek és készségek differenciált fejlesztésében viselkedésterápiás megközelítéssel
2009 3-8 éves, egyedi fejlődésmenetű gyermekek nevelés mozgásterápiákkal, kiegészítő pedagógiai eljárásokkal
2002 Számítógép kezelő-használó
2000 Logopédiai elemek az olvasás-írászavarainak megelőzésében és kezelésében
Alapképzés:
2005-2008 Kommunikációs bölcsész diploma, Dunaújvárois Főiskola Kommunikáció szak (másoddiploma)
1992-1996 Tanító-óvodapedagógus diploma, Esztergomi Vitéz János Tanítóképző Főiskola szak
Továbbképzések:
2021 A fejlődő agy (BHRG Alapítvány)
2020 Korai intervenció és az autizmus korai tünetei és fejlesztése (Vadaskert Alapítvány)
2020 Szemelvények a neurológia köréből gyermekekkel foglalkozó szakemberek számára (BHRG Alapítvány)
2016 A matematika tanulás zavarai- diszkalkulia tanfolyam (Logopédia KFT.)
2015 Autizmussal élő gyermekek célzott pedagógiai ellátásának elméleti és gyakorlati alapjai (Autizmus Alapítvány)
2015 Mozgásvizsgálatok és mozgásterápiák gyermekkorban (BHRG Alapítvány)
2014 Minősített mozgásterápiás fejlesztő tanfolyam (Kulcsár Mihályné Logo-ped KM Bt.)
2013 TSMT-II terapeuta, Organikusan éretlen, homogén csoportba integrálható gyermekek felzárkóztatása tervezett szenzomotoros tréningekkel (BHRG Alapítvány)
2012 TSMT terapeuta, Szenzomotoros szemléletű Állapot és Mozgásvizsgálat képzés, (BHRG Alapítvány)
2010 Mozgásterapeuta, Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására (Delecato) (Logo-Ped Km Bt.)
Udvardiné Andrea
Több, mint 30 éves tapasztalattal rendelkező pedagógusként folyamatosan szembesültem azzal a ténnyel, hogy egyre több az olyan gyermek, akinek fejletlen a nagymozgása és az íráshoz, iskolához elengedhetetlenül szükséges finommotorikája is. Felvetődött a kérdés, hogyan tudnék segíteni ezeknek a gyerekeknek. Ez indított arra, hogy elkezdjem tanulmányaimat a fejlesztőpedagógián, és kiemelten a mozgásfejlesztésére irányulva elvégezzem Lakatos Katalin TSMT képzését. Az említetteken kívül több továbbképzésen vettem részt, amik valamiképp kapcsolódnak ezen érdeklődési területemhez. Fontosnak tartom a problémák időben történő észrevételét és az egyénre szabott terápia kialakítását. A gyerekek egyéni problémáit figyelembe vevő, képességfejlesztéssel lehetővé tehetjük a lemaradások behozását, megakadályozhatjuk a tanulási nehézségek kialakulását. Elkerülhetővé válnak az iskolai kudarcok, a gyerekek frusztrálódása, magatartási problémák kialakulása. Fejlesztőpedagógusi tanulmányaim során sok hasznos, információt szereztem a kiemelt figyelmet igénylő gyermekekről. Munkám során központi kérdésnek tekintem, hogy minden esetben a gyermek adottságait és képességeit figyeljük, és bontakoztassuk ki, ne azt tudatosítsuk bennük, hogy mire nem képesek. A pedagógusok, terapeuták csak a személyiségüknek megfelelő, számukra elfogadható módszerekkel dolgozhatnak, de a különböző problémák, esetek, mind más és más megközelítést igényelnek, ezért szükséges folyamatosan figyelemmel kísérni és elsajátítani az új módszereket is. Minden gyermeknek vannak gyengébb és erősebb területei. Van, aki mozogni, van, aki énekelni szeret, olyan is van, aki az összes dinoszauruszt ismeri. Nagyon fontos, hogy ezt az erős területet mindenkinél megtaláljuk, erre alapozva a gyengébb területek fejlesztését. A diplomák megszerzése nem jelentette számomra a tanulás végét. A folyamatos újítást, tudásgyarapítást a mai napig elengedhetetlenül fontosnak tartom. Munkámat igyekszem humánusan, kollégáimmal együttműködve, jókedvűen, humorral fűszerezve végezni. A Kakukkfű Mozgásfejlesztő Stúdióban, és a Biatorbágyi Benedek Elek Óvodában dolgozom jelenleg.
A következő területeken tudok segíteni:
– Egyéni és csoportos TSMT
– Egyéni iskolaelőkészítő, Sindelar fejlesztés
– Baba-mama foglalkozás
– Vizsgálatok (TSMT, Sindelar, Alapozó, Iskolaérettségi)
Alapképzés:
1996-1999 Budapesti Tanítóképző Főiskola
1984-1988 Fényes Elek Közgazdasági Szakközépiskola
Továbbképzések:
2020 Seed Fejlődési Skála
2019 TSMT-I (Organikusan sérült gyermekek egyéni terápiája Tervezett Szenzomotoros Tréningekkel)
2018 Neurológiai alapismeretek a tanulás és a szenzo- motoros terápiák tükrében
2018 LongiKid Vizsgálat (Neuro- szenzomotoros szemléletű Longitudinális Komplex Vizsgálat felvétele és értékelésének szempontjai
2017 Alapozó terápia (Módszer a gyermeki idegrendszer mozgásos-érzékszervi fejlesztésére)
2017 Testkultúra-Vitamintorna (egészség megőrző, képességfejlesztő, gerincbarát zenés tornaprogram)
2016 Sindelar-Zsoldos program 1. (Fejlesztő program tanulási- és magatartási zavarok megelőzősőre óvodáskorban és iskolakezdéskor)
2015 Fejlesztőpedagógus
2015 „Felkészítő tanfolyam a Mesezene program óvodai alkalmazására”
2014 TSMT-II (Organikusan éretlen, homogén csoportba integrálható gyermekek felzárkóztatása Tervezett Szenzomotoros Tréningekkel)
2014 Szenzomotoros állapot és mozgásvizsgáló teszt alkalmazása, értékelési módja
2014 Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására
2011 „Így tedd rá!” (Népi játék, néptánc, népi ének az óvodában és az általános iskola alsó tagozatában)
2011 „SOS” Segítség az óvodapedagógusoknak a szociális képességek és készségek differenciált fejlesztésében viselkedésterápiás megközelítéssel
2009 3-8 éves, egyedi fejlődésmenetű gyermekek nevelés mozgásterápiákkal, kiegészítő pedagógiai eljárásokkal
2002 Számítógép kezelő-használó
2000 Logopédiai elemek az olvasás-írászavarainak megelőzésében és kezelésében
Tibay Judit
Gyerekeim miatt kerültem közelebb a mozgásfejlesztéshez. Náluk is tapasztalható volt a megkésett mozgás és beszédfejlődés, és pedagógusként tudtam, hogy ezzel, az iskola előtt foglalkozni kell. A fejlesztő torna hatására hónapról-hónapra látszott a fejlődés a gyerekeimnél. Ekkor döntöttem el, hogy komolyan szeretnék foglalkozni képességfejlesztéssel és több, mint 10 éve dolgozom mozgásfejlesztőként. Tanító-Óvodapedagógusként végeztem a főiskolán. Több évig óvodapedagógusként dolgoztam, irányítottam iskolaelőkészítő programot is. Ismerve az óvodai nevelési programot és az iskolai követelményrendszert, jól átlátható számomra, hogy milyen nehézségekbe ütközhetnek a gyerekek az iskola kezdésekor. Fontosnak tartom az óvoda-iskola közötti kudarcmentes átmenetet. Munkám kiemelt része, hogy felmérjem a gyerekeket, miben éretlenek, milyen részképesség zavarokkal küzdenek, és ennek megfelelő fejlesztést tudjak biztosítani számukra. Ezzel elkerülhetjük a kezdeti kudarcélményt és megelőzhetjük a tanulási nehézségek kialakulását. Az iskolásoknál pedig lehetőség nyílik arra, hogy megszüntessük a már kialakult tanulási nehézségeket, kezeljük a viselkedés és magatartás problémákat. Minden gyermek különböző, ezért az egyénre szabott fejlesztés a hatásos módszer. Változó világunkban tudásomat folyamatosan bővítem, az új tapasztalatokat beépítem a munkámba azért, hogy minden gyermeknek a megfelelő, korszerű fejlesztést tudjam nyújtani. 2014-től foglalkozom a gyermekek fejlesztésével magánúton. Jelenleg a Kakukkfű Mozgásfejlesztő Stúdióban, a biatorbágyi és herceghalmi óvodákban dolgozom.
Egyéni és csoportos fejlesztésre is lehetőséget tudok biztosítani:
– Csoportos TSMT-t és
– Egyéni Delecato torna,
– Iskolaérettségi felmérés
Alapképzés:
2014 Minősített mozgásterápiás fejlesztő tanfolyam (Kulcsár Mihályné Logo-ped KM Bt.)
2013 TSMT-II terapeuta, Organikusan éretlen, homogén csoportba integrálható gyermekek felzárkóztatása tervezett szenzomotoros tréningekkel (BHRG Alapítvány)
2012 TSMT terapeuta, Szenzomotoros szemléletű Állapot és Mozgásvizsgálat képzés, (BHRG Alapítvány)
2010 Mozgásterapeuta, Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására (Delecato) (Logo-Ped Km Bt.)
2005-2008 Kommunikációs bölcsész diploma, Dunaújvárois Főiskola Kommunikáció szak (másoddiploma)
1992-1996 Tanító-óvodapedagógus diploma, Esztergomi Vitéz János Tanítóképző Főiskola szak
Továbbképzések:
2021 A fejlődő agy (BHRG Alapítvány)
2020 Korai intervenció és az autizmus korai tünetei és fejlesztése (Vadaskert Alapítvány)
2020 Szemelvények a neurológia köréből gyermekekkel foglalkozó szakemberek számára (BHRG Alapítvány)
2016 A matematika tanulás zavarai- diszkalkulia tanfolyam (Logopédia KFT.)
2015 Autizmussal élő gyermekek célzott pedagógiai ellátásának elméleti és gyakorlati alapjai (Autizmus Alapítvány)
2015 Mozgásvizsgálatok és mozgásterápiák gyermekkorban (BHRG Alapítvány)